Konfucyus – Lun-Yü/Konuşmalar

Bir insan uzağı düşünmezse, yakın bir zamanda kesinlikle üzüntüyle karşılaşacaktır.

Geniş bilgisi olmak, sağlam ve içten bir amacı olmak, ciddi olarak araştırma yapmak, derin derin düşünmek: İşte erdem bunların içindedir.

Yiyecek pirincim, içecek suyum ve kolumu dayayacak bir yastığım var. Bunlarla ben mutluyum. Zenginlik, san, onur doğru olmayan bir yolda elde edilirse, bunlar benim için uçan bulutlar gibidir.

Kendisinden çok, başkalarından az isteyen bir insan kendini kötülüklerden uzak tutar.

15 yaşında kendimi öğrenmeye verdim.
30 yaşında, istencime sahip olabildim.
40 yaşında, kuşkulardan uzaklaştım.
50 yaşında, göğün buyruğunu öğrendim.
60 yaşında, seziş yoluyla her şeyi kavradım.
70 yaşında, doğru olan şeylere zarar vermeden yüreğimin isteklerini yerine getirebildim.

Hedefine erişemeyecekmiş gibi öğrenmeye çalış. Sanki onu yitirecekmiş gibi korku içinde ol.

About Çetin Bayramoğlu

Şairim , insanım.
Bu yazı FELSEFE içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

