Attilâ İLHAN – Yabancı dilde eğitim mi? Yabancı dil eğitimi mi?

Öncelikle yanlış anlaşılmaya fırsat vermemek için ‘yabancı dilde eğitim’le ‘yabancı dil eğitimi’ni birbirinden ayıralım. Benim karşı olduğum ‘yabancı dilde eğitim’dir. Yani, ortaokul ve lisede matematik, fen derslerinin; yükseköğretimde tüm derslerin -teknik mühendislik derslerinden tutun da sosyal felsefe, siyaset, tarih derslerine kadar- yabancı dille okutulmaya çalışılmasıdır. Ama öbür yandan ‘yabancı dil eğitiminin’ çok daha sağlıklı verilmesini destekliyorum. Yani ortaöğretim (lise) mezunu her yurttaşımızın en azından orta derecede İngilizce sahibi olmasını sağlayacak biçimde eğitim müfredatımızın ve altyapımızın gözden geçirilmesi gerektiğini savunuyorum. İşte bu noktada iyi bir yabancı dil öğrenmek için birçoklarımızın sandığı gibi yabancı dilde eğitim vermemeliyiz. Teknik dersleri anadilimizde değil de yabancı bir dilde verince daha iyi bir yabancı dile sahip olacağımız düşüncesi yanlıştır. Tam tersine bu uygulama yarar getirmediği gibi birçok da zarar getirmektedir.

About Çetin Bayramoğlu

Şairim , insanım.
Bu yazı POLİTİKA içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.