FAZIL SAY – SU – PİYANO KONÇERTOSU

SU İSMİNDE BİR YENİ ÇOCUĞUM
çok iyi gittiğine inandığım WATER (su) isminde bir esere yoğun konsantre bir dönem. (Piyano ve Orkestra için-bir nevi Piyano konçertosu, ama bu çocuğumun isminin “konçerto” değil de “su” olması bana daha yakın gelmekte)
1- Mavi su BLUE WATER
2- Kara su BLACK WATER
3- Yeşil su GREEN WATER
olarak kurgulanmakta suyun değişik halleri…
Suyun akışı, bilim adamlarının ısrarla devam ettirdiği takip; hayatın su’dan geldiğini düşünmek ki;
hiç bir kutsal kitapta yer almayan!)))
su gibi ak
su gibi doğal
duru ve sade
ve arınmış
ve kirlerden uzak
ve tedavi et
tedavi ol
tüm doğallığınla,tek bir şey düşünmeden
su ol
su ol

FAZIL Say
30.09.2012

SU bitmek üzere. Bir piyano konçertosu, 30 dakikalık. (WATER)
Üzülüyorum bu çalışmanın bitmesine. Bu SU eseri , beni tedavi etti bu zor haftalarda. Sevgiyi, yaşamın akışını, hayat verişini, suyun dinginliğini ve zenginliğini hatırlattı. Bir nevi therapy gibiydi. Su hakikaten su olmuştu müzik ile ben ile.. Bu eseri çok sık çalacağım belliki… Uzun zaman sonra yine kendimin çalması için yaptığım bir beste..
İlk bölüm MAVİ SU denizdir. Sonsuzdur, akar akar ve kimi zaman danseder, caz yapar, hüzünlenir, derinleşir ya da mutludur. Mutlu bir sudur.
İkinci bölüm KARA SU daha çok gece vaktidir, ayışığı altında ormanda bir göldür. Baykuş ve kurbağa sesi eşliğinde piyano (!) hani bir tuhaftır, kimi zaman dramatiktir..
Son bölüm yeşil su daha çok akarsulardır, dere gibi, ırmak gibi…
Suyun akışı iyi geldi.. Bana iyi gelen size de iyi gelecektir diye düşünüyorum…
Mezopotamya ve Universe’de kullandığım 30-35 yeni enstrümanın bir çoğu WATER’da da var.

About Çetin Bayramoğlu

Şairim , insanım.
Bu yazı MÜZİK içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.