FAZIL SAY – KONÇERTOLARI

2015 yılında Tokyo Philharmonic ve şef Dan Ettinger’in siparişi üzerine bir piyano konçertosu daha besteleyeceğim. Bu 5. “konçerto”.
Ben nedense Piyano konçertolarıma hiç bir zaman “konçerto” demedim daha çok anlattığı konulara yoğunlaştım.
Hepsinin bir hikayesi vardı.

İpek Yolu (Silk Road) 1994’de besteledim. İlk seslendirilişi Boston’daydı. Bugüne dek 100’den fazla konserde çaldım.İpek Yolu’nda bir yolculuktur konusu.

Anadolu’nun Sessizliği (Silence of Anatolia) 2001’de besteledim, ilk seslendirilişi Paris’teydi.10-12 ülkeyi dolaştım bu eserle de. Konusu Türkiye’dir.

Nirvana Burning (Nirvana yanıyor) 2010 yılında besteledim, ilk kez Salzburg Festivalinde çaldık. Sıklıkla çalarım onu da. Konusu iç ruhumuzla olan kavgamızdır

Su (Water) 2012’de besteledim, Gstaadt ve MeckPomm festivali siparişidir. Su’yu anlatır 3 bölümde, Mavi su, Kara su, Yeşil su; kesinlikle çalmayı en sevdiğimdir.

Farkında olmadan toprak-hava-ateş-su dörtlüsü de gerçekleşmiş.

About Çetin Bayramoğlu

Şairim , insanım.
Bu yazı MÜZİK içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.