SUHULET GEMİSİ

Dönemin Şirket-i Hayriye Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Umum Müfettişi İskender Bey ve Hasköy Tersanesi baş mimarı Mehmet Usta, o güne dek benzeri görülmemiş bir vapur tipi yarattı. Bu yeni tasarım, düz ve alçak bir güvertenin iki ucundaki rampalarla, güvertenin tamamını taşıtla doldurmaya imkân sağlıyordu. Proje çizilip, İngiltere’deki tersaneye gönderildi ve böylece, 1869 yılında suya indirilen, 1871’de Denizcilik Tarihi’ne dünyanın ilk araba vapuru olarak adını yazdıran 26 baca numaralı Suhulet (Kolaylık), 1872 yılının başlarında hizmete konuldu. Suhulet’i 27 baca numaralı (İki Kıyıyı Bağlayan) Sahilbent’in inşası izledi. Hizmetten alındığı 1958 yılına kadar Sirkeci-Harem hattında hizmet veren Suhulet, 87 yıl boyunca binlerce araç ve yolcuyu iki yaka arasında taşıdı.

Dünya tarihinde bir çok ilklere imza atan Türkler deniz taşımacılığında araç taşımaya yarayan feribotların ilk atasını yani bir arabalı vapurun yapımına da imzalarını attılar. Ülkemizde tasarlanan ve çizimleri yapılan arabalı ilk arabalı vapur “Suhulet” ülkemizde imkanlar kısıtlı olduğundan İngiltere’de yapılarak yurdumuza getirildi.

About Çetin Bayramoğlu

Şairim , insanım.
Bu yazı BİLİM içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.